Netflix,1997 yılında Kaliforniya'da Reed Hastings ve Marc Randolph tarafından kurulan, film-dizi yapımcılığı ve dağıtımı alanında iştigal eden Amerika kökenli bir kuruluştur. Adı, İngilizce İnternet anlamına gelen "net" ve Amerika'da günlük konuşma dilinde "filmler" anlamına gelen "flicks" kelimesinden türetilmiştir.
Ocak 2019 itibarıyla Netflix'in dünya çapında 158 milyon, Türkiye'de ise 1.500.000 den fazla ücretli abonesi bulunmaktadır.

REKLAMLAR


HİNDİSTAN: 




Hindistan için çekilen bu reklamın konusu "Netflix karakterleri okulunuzda olsaydı".
Reklamın izlemiş olduğunuz kısmında öğretmenin giymiş olduğu Hindistan'ın yöresel kıyafeti olan "Sari" ,reklamın son kısmında çalan müzik ve öğrencilerin dansı Hindistan'ın kültürünü yansıtan unsurlardır.


ALMANYA:

Almanya için çekilen bu reklam filmi ise yine Stranger Things adlı dizinin intro müziği Oktoberfest versiyonu ile yayınlanmıştır.
Oktoberfest,Almanya'nın Bavyera eyaletinde olan Münih kentinde düzenlenen ve totalde 6 milyon kişinin katıldığı bir festivaldir. Oktoberfest geleneksel olarak Ekim ayının ilk Pazar gününü de içine alacak şekilde 16 gün sürüyor.Her yıl düzenlenen bu festivaldeki amaç Eylül'ün son günlerinden Ekim'in ilk günlerine geçiş yaparak, Ekim'in gelişini kutlamaktır.
Reklamda kültürel açıdan değinilen bir diğer unsur ise , kadınların "Dirndl" erkeklerin ise "Lederhosen" adı verilen geleneksel kıyafetleridir.

TÜRKİYE:



BRIGHT isimli film için çekilen İstanbul'da bir mahallede geçen reklam filminde ,mahallemizde bizlerle yaşayan orkların ağızlarından onların yaşamlarını dinliyoruz. Ork traşı yapan berbere gelen ve istediğini bulamayan elfler,kıraathanede insan arkadaşlarıyla tavla atan ve at yarışı izleyen orklar,askerde yemek yapmayı nasıl öğrendiğini anlatan kokoreççi ork  , balkonda halı döven ork teyze, arabanın arka camına yazılmış beylik lafları , Orkgücüspor atkısı gibi reklamda kullanılan her mekan,her olay ve kullanılan her söz baştan sona bizim mahalle kültürümüzü yansıtmaktadır.


Yani genel anlamda Netflix'in yaptığı sosyal medya paylaşımları,internette yayınlanan reklamları ve sokaklara asılan billboardlar gibi tanıtım amaçlı yaptığı bir çok işte;bulunduğu ülkenin kültürel ögelerinden fazlasıyla yararlandığını,yerelleştirmeye büyük önem verdiğini görüyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Google İnsan Kaynakları Bölümünün En İyi 5 Uygulaması

Epengle Döşemelik Kumaş Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi İnsan Kaynakları Müdürü Bülent KARABACAK ile Röportaj